Reklama tekstowa w wyszukiwarce google

LINKI SPONSOROWANE W WYSZUKIWARCE GOOGLE

REKLAMA SPONSOROWANA ADWORDS – SEM

Dla tych kt贸rzy nie posiadaj膮 topowych miejsc w wynikach wyszukiwania naturalnego (pozycjonowanie stron) a chc膮 szybko osi膮gn膮膰 pierwsze efekty reklamy w google najlepszym rozwi膮zaniem jest uruchomienie tekstowych link贸w sponsorowanych.

 

To najszybsza z mo偶liwych do uruchomienia reklama w wynikach wyszukiwania a jej jedyn膮 wad膮 jest ma艂e zaufanie spo艂eczne przez co jej skuteczno艣膰 jest bardzo niska.

SKUTECZNO艢膯 REKLAMY0%
SZYBKO艢膯 URUCHOMIENIA KAMPANII0%
ZASI臉G REKLAMY0%
UTRWALANIE BRANDU0%

Dla firm pr贸buj膮cych postawi膰 swoje pierwsze kroki w Internecie lub jako element ca艂ej uk艂adanki marketingowej to bardzo dobry spos贸b reklamy pozwalaj膮cy uzupe艂ni膰 kampani臋 聽o s艂owa kluczowe kt贸re s膮 rzadko wyszukiwane. Mo偶na r贸wnie偶 wykorzysta膰 t膮 form臋 reklamy do zbadania potencja艂u s艂贸w kluczowych zanim podejmie si臋 decyzj臋 o ich pozycjonowaniu.

 

Reklama tekstowa Adwords pozwala przy bardzo niewielkich bud偶etach uruchomi膰 pierwsze kampanie reklamowe, ale r贸wnie偶 te kampanie okazjonalne kt贸re trwaj膮 tylko okre艣lony czas.

 

艁atwo艣膰 uruchomienia i wy艂膮czenia takiej kampanii pozwala skutecznie ni膮 zarz膮dza膰 wzgl臋dem czasu a w dobrych r臋kach mo偶na zdecydowanie potraktowa膰 t膮 form臋 reklamy jako skuteczne narz臋dzie marketingowe.

 

Oddaj膮c si臋 w nasze r臋ce otrzymacie Pa艅stwo profesjonaln膮 obs艂ug臋 znaj膮c膮 tajniki systemu Adwords i potrafi膮c膮 wykorzysta膰 jej potencja艂, ale r贸wnie偶 kreatywny zesp贸艂 buduj膮cy zaanga偶owane reklamy i umiej膮cy optymalizowa膰 jej skuteczno艣膰.

 

Co to jest i jak dzia艂a reklama PPC?

 

Google Adwords opiera si臋 g艂贸wnie o model rozlicze艅 PPC. Reklamodawca p艂aci za klikni臋cie i przej艣cie do witryny internetowej. Koszt klikni臋cia jest ustalany na podstawie licytacji. Podmioty zainteresowane okre艣lonym s艂owem kluczowym licytuj膮 wirtualnie w oparciu o algorytmy systemowe pomi臋dzy sob膮 maksymalny mo偶liwy dla danej kampanii koszt klikni臋cia w dan膮 reklam臋.

Konfiguracja, optymalizacja, prowadzenie i obs艂uga Adwords wymaga du偶ego do艣wiadczenia oraz znajomo艣ci dost臋pnych narz臋dzi. Niezale偶nie od bud偶etu obs艂ugiwanej kampanii profesjonalna konfiguracja i systematyczne optymalizowanie da efekty w postaci ni偶szych koszt贸w klikni臋膰 i wy偶szej pozycji reklam. Sie膰 wyszukiwania – w wynikach wyszukiwania Google i (opcjonalnie) Partner贸w

 

  • Sie膰 reklamowa – reklama na stronach partner贸w Google
  • YouTube – filmach i wyszukiwarce YouTube i w sieci reklamowej
  • Urz膮dzenia mobilne – dedykowana forma reklamy dla urz膮dze艅 przeno艣nych
Obs艂ugujemy i prowadzimy wszystkie rodzaje kampanii, w tym:

 

  • Sie膰 wyszukiwania – reklamy tekstowe wy艣wietlaj膮ce si臋 powy偶ej i poni偶ej organicznych wynik贸w wyszukiwania w Google.
  • Sie膰 reklamowa – reklamy graficzne wy艣wietlane na stronach znajduj膮cych si臋 w bazie sieci reklamowej Google. Na przyk艂ad portale tematyczne, informacyjne, blogi i fora.
  • Kampanie reklamowe Adwords dla sklep贸w internetowych – bogaty wachlarz us艂ug zwi膮zanych z obs艂ug膮 kampanii dla sklep贸w online, w tym r贸wnie偶 Zakupy Google, czyli Merchant Center.
  • Remarketing 鈥 kierowany na u偶ytkownik贸w, kt贸rzy mieli ju偶 styczno艣膰 z dan膮 witryn膮, np. odwiedzili j膮, dokonali w niej zakupu lub zostawili “porzucony koszyk”.
  • Merchant Center – czyli Zakupy Google 鈥 konfiguracja produkt贸w w Zakupy Google, dzi臋ki kt贸rej wy艣wietlaj膮 si臋 u偶ytkownikom zainteresowanym kupnem.
  • Promowanie w YouTube – jest to jedna z najbardziej efektownych form reklamy video. Konfigurujemy i obs艂ugujemy reklam video in-stream lub reklam in-display.
  • Reklamy na urz膮dzeniach mobilnych 鈥 kampanie reklamowe kierowane na urz膮dzenia mobilne, z reklamami i rozszerzeniami reklam zoptymalizowanymi pod k膮tem tych urz膮dze艅.
  • Obs艂uga rynk贸w zagranicznych 鈥 kampanie eksportowe na rynki zagraniczne, g艂贸wnie kierowane na kraje anglo- i niemieckoj臋zyczne, prowadzimy tak偶e dzia艂ania w j臋zyku francuskim, s艂owackim i czeskim.
Klikanie w reklamy przez konkurencj臋? Nie!

 

Wielu klient贸w obawia si臋, 偶e 艣rodki zainwestowane w t膮 form臋 reklamy mog膮 by膰 “wyklikane” przez konkurencj臋, ale bez obaw systemy Google stoj膮 na stra偶y takim dzia艂aniom i nie do puszczaj膮 do wielokrotnego klikania z jednego komputera w t臋 sam膮 reklam臋 analizuj膮c r贸wnie偶 zachowanie po klikni臋ciu takie jak czas sp臋dzony na witrynie czy ilo艣膰 przeklikni臋tych stron. Google po prostu nie b臋dzie wy艣wietla艂 reklam takim osob膮.

Szybkie efekty

 

Uruchomienie kampanii tekstowej nast臋puje ju偶 po kilku godzinach od podpisania i wype艂nienia obowi膮zk贸w wynikaj膮cych ze zlecenia dlatego pierwsze efekty dzia艂a艅 marketingowych mo偶na odczu膰 bardzo szybko.

Jak wyliczane s膮 koszty klikni臋cia?

W modelu opartym g艂贸wnie o CPC warto wiedzie膰 jak wyliczany jest koszt pojedynczego klikni臋cia. Naj艂atwiej zobrazowa膰 na przyk艂adzie pojedynczej licytacji, w kt贸rej firmy zainteresowane reklam膮 na konkretne s艂owo kluczowe licytuj膮 pomi臋dzy sob膮 maksymaln膮 stawk臋 CPC. Zak艂adamy, 偶e trzy firmy maj膮ce podobn膮 jako艣膰 strony i tre艣ci reklam skonfigurowa艂y kampanie obejmuj膮ce to samo s艂owo kluczowe. Jedna z nich ustawi艂a stawk臋 za klikni臋cie na poziomie: 2 z艂, kolejna 3 z艂, trzecia: 4 z艂.

W podanym przyk艂adzie rzeczywisty koszt klikni臋cia dla trzeciej firmy wyniesie 3,01 z艂, a wi臋c jeden grosz ponad bud偶et najmocniejszego konkurenta.

Dopuszczalne s膮 inne modele rozlicze艅, np. koszt 1000 wy艣wietle艅 CMP, ale odnosz膮 si臋 do innych form dost臋pnych w Google, na przyk艂ad Display lub YouTube.

Jakie czynniki (poza stawkami CPC) wp艂ywaj膮 na koszt klikni臋cia?

 

Inne czynniki wp艂ywaj膮ce na ranking i pozycje reklam to:

Wynik jako艣ci

Jedn膮 z najwa偶niejszych sk艂adowych jest wynik jako艣ci, na kt贸ry sk艂ada si臋 ocena landinga (docelowej podstrony) oraz przewidywany wsp贸艂czynnik CTR. Oceniana jest te偶 trafno艣膰 reklamy, czyli dopasowanie s艂owa kluczowego do tre艣ci w obr臋bie grupy reklam oraz tekst贸w na stronie.

Stosowanie rozszerze艅

U偶ywanie rozszerze艅 poprawia estetyk臋 i widoczno艣膰 reklamy na tle konkurencji. Zastosowanie rozszerze艅 sprawia, 偶e wynik rzuca si臋 w oczy i poprawia CTR.